Så återvänder jag då hit

Jag har haft en annan blogg som jag tyckte om väldigt mycket. Ni som följt mig på Lunar vet att jag gärna skriver lite raljerande om min situation, om min familj och min släkt. Det var så jag gjorde på den andra bloggen och jag började just få snurr på den rent ekonomiskt då "katastrofen" slog till.

Någon skrev, förmodar jag, i all välmening en rescension av bloggen och det var väl helt okej men vad den här personen också gjorde var att snoka reda på mitt riktiga namn och min bostadsort och publicera detta på nätet. Detta är en dödssynd i bloggosfären. Vill man ha sitt namn publicerat då publicerar man det själv!

Hur han bar sig åt för att få fram uppgifterna har jag ingen aning om men resultatet blev att jag fick lägga ner bloggen. Tyvärr kan jag inte skriva raljerande om människor i min närhet utan att en del av dem tar väldigt illa upp och låter detta gå ut över resten av min familj. Alla har tyvärr inte humor och kan se sig själva i en skrattspegel.

Hur som helst hade jag långt gångna planer för mitt blogg-alter ego men dessa planer har nu fått revideras kraftigt. Han kommer att dyka upp på en egen hemsida men inte riktigt i samma form som tidigare tänkt.

Denna bloggen kommer också att läggas ner så småningom. Det lär dock dröja lite.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men vad irriterande, och framför allt respektlöst :/
Nog för att man kanske vill vara öppen i sin blogg, men man ska ju själv få avgöra hur mycket man vill avslöja liksom..

2008-03-23 @ 14:04:32
URL: http://litetu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0