Rättegång

Idag ska jag på rättegång tillsammans med Ettan. Han fick sig en smäll av en kille i skolan, skolan anmälde och nu är det alltså dags för rättegång. Killarna har blivit kompisar, även om jag nog hellre såg att Ettan drog sig ur det kamratskapet. Det är något rejält fel på en kille som säger till sitt f.d. offer att "ta rejält med skadestånd, farmor betalar." Killen är femton år gammal, redan inne i rättssystemet och har far- och morföräldrar som betalar allt han ställer till med.

Det styrker mig bara i min uppfattning att pengar ställer till med mer ont än gott, särskilt om man har mer pengar än man behöver.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Oj, du har ju skrivit massa sen sist. Jag har ingen tid över när jag pluggar.. och dessutom blivit beroende av att spela Alfapet på Blip.se :P

Ang, tvätt. Här tvättas det jämt, och tvätt är det överallt, och vem fan har tid att vika all jävla tvätt då? Inte jag, så det mesta ligger typ huller om buller på hyllorna, men tröjorna är jag bra på att hänga upp iaf :D

2008-02-13 @ 14:22:01
URL: http://litetu.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Det går ju lösenordsskydda bloggarna men då minskar det ju chanserna till att få nya läsare ganska rejält..

Hur var rättegången då?

2008-02-13 @ 16:03:31
URL: http://litetu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0