Stora tvättardagen

Det är stora tvättardagen idag. Eftersom Huskorset envisades med att vi hade satt upp tvättid den 3/2 så missade vi tvättiden vi hade satt upp den 1/2 och den som har barn vet vad en veckas "extra" tvätt innebär. Tvätthögar stora som Mount Everest.

Detta är, som jag ser det, inget problem. Tvättmaskinerna vi har här sväljer enorma mängder tvätt och eftersom månadstvätten har två maskiner och fyratimmarspass så hinner man lätt med 8 maskiner. Problemet är torkningen. Eller rättare sagt, när Huskorset ska hjälpa till blir torkningen ett problem. Jag vet inte hur hon bär sig åt.

I vanliga fall tycker jag att tvätt är en ganska meditativ sysselsättning men om Huskorset hjälper till blir det mer av ett ställningskrig där vi har vitt skilda åsikter om vad som ska tvättas först och därmed torkas först. Det är ganska komplicerat att förklara så jag gör inte ens ett försök. Jag har nu drygt tre timmar på mig att stålsätta mig  inför bataljen och den tiden tänker jag utnyttja till just det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0