Inte bara själva tvätten...

...är ett ställningskrig. Det gäller i lika hög grad vikningen. Vi har helt olika sätt att vika och lägga in tvätten på sin plats.

Jag försöker att vika noggrant, sortera efter plagg och vad som ska vart och när de olika högarna av vikt tvätt är lagom höga lägger jag in dessa i respektive garderob. Jag går alltså hellre flera gånger.

Så gör inte Huskorset.

Hon sorterar efter person, blandar de olika plaggen hej vilt och staplar tills högarna välter. Då svär hon över "dessa jävla tvätthögar" och bär iväg med den tvätthög som just vält. Lägg märke till att hon inte staplar upp tvätten igen. Sedan står hon med tvätten balanserande på ena armen och försöker förtvivlat sortera samtidigt som hon lägger in i garderoberna. Det slutar allt som oftast med att åtskilliga plagg hamnar på golvet och Huskorset svär ännu mer förtvivlat.

Jag har försökt att lära henne mitt sätt men "det tar för lång tid".

Kommentarer
Postat av: Catta

Men det är klart att den vikta tvätten ska läggas i olika högar beroende på vem som ska ha kläderna. Högarna bärs därefter upp på respektives rum, så får ungjäklarna själva lägga in tvätten. Eller inte.

2008-02-15 @ 19:39:19
Postat av: Brainy

Förb-de Spray! Först idag kommer meddelandet om att en kommentar lagts på bloggen.

Just det, Catta, vi har samma åsikt :)

2008-02-24 @ 20:31:49
URL: http://brainy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0